Erfgoed producties


Uit diverse onderzoeken en ervaringen blijkt
dat gaming een krachtig en aantrekkelijk communicatie en -leermiddel is.

Voor erfgoed organisaties produceert CruxQuest games en events
waarin educatie en fun hand in hand gaan.

In samenwerking met Appmaker izi.travel
produceert CruxQuest speciale content waarin gamingmethodiek en moderne
technologie  snel en gericht content bij een
jonge doelgroep onder de aandacht brengen.

Scan de QR code en bekijk onze presentatie in de IZI Travel App.

Voorbeelden:

Het Louwman mysterie (Den Haag)
Het Louwman museum herbergt een van de grootste privé collecties  van automobielen ter wereld.
CruxQuest maakte voor dit instituut een game voor de doelgroep van 8 tot 16 jaar waarmee de jeugd zelfstandig hun weg kunnen vinden door het museum. De game biedt naast unieke opnames van de heer Louwman een keur van speciaal geproduceerde filmpjes. Zo is er een opname van de James Bond auto te zien en rijdt er een oude Benz met vrouwelijke passagier.
Terwijl de ouders even kunnen uitrusten in het unieke restaurant, zoeken de spelers nog even naar de verborgen voorwerpen.

Legend of Lucius (Woerden)
Een gestolen schip, acht daders en een sprekend beeld.
In Woerden is een interactieve game te spelen waarmee
je langs alle belangrijke historische punten van de stad wordt geleid. .
De game werd ontwikkeld in opdracht van het Stadsmuseum en leidt
de speler langs meerdere opgravingen en belangrijke punten uit de Romeinse historie van Woerden.
Bezoeken aan de bibliotheek en aan het museum zijn subtiel in de game verwerkt.
Ergens in de stad is een Geocache verborgen.

DIK TROM
In Hoofddorp draait de in opdracht
van de gemeente Hoofddorp geproduceerde Game over Dik Trom.
Ergens in de stad een Pot met “geld” (geocache) verborgen die met behulp van
de aanwijzingen in de app gevonden kan worden.

De lancering kreeg landelijke aandacht in de media bij onder meer het programma Hart van Nederland van SBS6.

360 producties

Voor tentoonstellingen en events kunnen speciale VR films worden geproduceerd.
CruxQuest ontwikkelde een speciale VR app waarmee bezoekers op locatie een VR film kunnen afspelen.
de app is interactief waardoor de speler zelf beslissingen kan maken tijdens het kijken naar de Virtual reality film.

Virtual reality hoeft zeker niet te leiden tot een individuele ervaring. Voor musea hebben wij een speciale methode ontwikkeld waarmee VR een groepsgewijze ervaring wordt.   Deze methode is ook voor kleinere erfgoed instellingen budgettair vriendelijk.

 


Wilt u meer informatie hebben over de mogelijkheden?
Wij vertellen u graag meer tijdens een demo sessie.

Lees hieronder over ons VR experiment tijdens de Woerdense Cultuurnacht 2017.

 

 

 

Contact??

Vul hieronder uw gegevens in of bel even.
Er wordt zo snel mogelijk contact opgenomen.

Comments are closed.